top of page

Do more of what makes you happy

Hee lieve lezers!

Vandaag een artikeltje over, zoals de titel ook al verklapt, ''doe meer dingen die je gelukkig maken''.

Niet alles wat we op een dag moeten doen is leuk, en waarschijnlijk hebben we vaak ook te weinig tijd voor leuke dingen, altans dat vertellen we onszelf. Want ja.. werk en school gaan voor.

''Tijd heb je niet, tijd maak je'' is mij ooit verteld, en daar ben ik het volkomen mee eens!

School en werk en andere verplichtingen zijn erg belangrijk en ik zou deze ook zeker niet afzeggen, maar ik geloof wel dat als je regelmatig wat tijd voor jezelf neemt je werk ook beter gaat. Je zit lekkerder in je vel, bent meer ontspannen en gelukkiger.

Leuke dingen doen is dus niet alleen omdat ze leuk zijn in het moment zelf, maar ook omdat het je als mens verbeterd en zorgt dat je niet ergens aan onderdoor gaat. Het gaat erom dat je de juiste balans zoekt tussen inspanning en ontspanning, en als je deze gevonden hebt ben je op je best.

''Maar wat zijn nou dingen die je gelukkig maken?''

Dat verschilt natuurlijk per persoon, maar ik zal je eventjes een recent voorbeeld geven van wat mij gelukkig maakt:

Vanmorgen ging ik lekker met mijn vader naar de markt in Groningen. We staan doen redelijk vroeg op, nouja 9 uur maar voor het weekend vind ik dat vroeg ;). Toen gingen we gezellig samen naar de markt, gewoon zonder plan. We gingen kijken wat voor lekker eten er allemaal is en hebben een aantal hapjes voor vanavond gekocht. Daarna gingen we nog eventjes wandelen door de stad en ergens wat drinken. Ondertussen hebben we goed gepraat en ook gelachen. Dit is voor mij ultieme ontspanning, vooral omdat ik vanmorgen erg gestrest was. Ik merk echt dat ik dit soort dingetjes af en toe nodig heb. Het houd me op de been en maakt dat ik me gelukkiger en ook meer ontspannen voel, niet alleen in het moment maar ook nog langere tijd erna.

Nou zou ik niet elke dag naar de markt willen, want dan is het niet meer speciaal en ervaar ik het niet meer als ontspanning. Het is dus de kunst om een balans tussen deze 2 te vinden. Hierbij is het belangrijk dat je gewoon luistert naar je gevoel. Je zult misschien wel een heel druk schema hebben maar als je dit allemaal super gespannen en gestrest gaat doen dan zal je resultaat hoogstwaarschijnlijk minder zijn dan dat je het wat relaxter en onstpannener doet.

Daarom, en natuurlijk gewoon omdat het leuk is, is het goed om soms gewoon eventjes iets te doen waar je gelukkig en ontspannen van word, en onthoud hierbij goed: ''Tijd heb je niet, tijd maak je''.

X Roos

Where to find me:

  • Instagram Clean Grey
  • Twitter Clean Grey
  • Tumblr Clean Grey
bottom of page