top of page

5 Piece French Wardrobe


Sinds kort volg ik het ''french wardrobe system''.

Dit is een systeem voor je kast dat gebasseerd is op de kast van een parisienne. Zij staan er namelijk om bekend er altijd super well dressed uit te zien, maar toch met heel weinig kleding uit kunnen.

Het werkt als volgt:

De ''key'' voor een perfecte kledingkast is volgens dit systeem een goede basis. Hier mag je best wat geld in investeren omdat het tijdloze dingen zijn dus let hierbij vooral op kwaliteit. De basis is voor iedereen natuurlijk verschillend maar om een beetje een idee te krijgen heb ik voor jullie mijn basis opgeschreven. Helaas hangt nog niet alles in mijn kast maar dit zijn dus ook dingen waar ik nog in wil gaan investeren.

Basis:

- hempjes (wit, zwart en grijs) @Hema

- kanten hempjes (in basis kleuren) @AmericaToday

- korte mouwen t-shirts (wit, zwart en grijs) @H&M of @Abercrombie&Fitch

- lange mouwen t-shirts (wit, zwart en grijs) ^^

- bretonse streepjes trui, tell me als je een goeie hebt gevonden!

- truien (basiskleuren) te vinden bij bijna alle gelinkte sites

- cardigans (basiskleuren) ^^

- wit linnen t-shirt @AmericanVintage

- katoenen overhemdblousjes (blauw/wit gestreept, wit) @H&M

- blousjes (wit en zwart) @Zara of @Mango

- polo's (donkerblauw en wit) @RalphLauren

- zwarte broek @Monki

- 2 x donkere skinny jeans @TommyHilfiger , @CalvinKlein en @Hollister

- little black dress @Scotch&Soda

- lage of hoge witte all-stars @Converse

- zwarte laarsjes @Shabbies

- zwarte hakken @Dune

- leren jasje @Goosecraft

- trench coat @Benneton

- woolrich jas @WoolrichAndBros

Dit is zo'n beetje de basis die voor mij het beste werkt. De dingen die ik nog niet heb of die aan vernieuwing toezijn zijn: zwarte broek van monki, donkere skinny jeans van Hollister, het leren jasje van goosecraft, de polo's van Ralph Lauren, de bretonse streepjes trui en de hakken van Dune. Voor de dingetjes ben ik nog aan het sparen, maar dat is natuurlijk helemaal niet erg want je basis word in de loop der jaren aangevuld, dat is nou juist het idee van het hele systeem.

Waarom ik zo'n voorstander ben van dit systeem is omdat je een hele overzichtelijke opgeruimde kast krijgt, en een opgeruimde kast betekent ook een opgeruimder hoofd. Doordat je zo oplettend bezig bent met wat je koopt heb je ook niet meer de indruk dat al je geld zomaar s'nachts je portomenee uitvliegt en is de kans op miskopen ook veel kleiner.

''Less is more'' en ''Buy less choose well'' begint steeds meer een trend te worden. Joehoe! Daar ben ik als voorstander van het minimalisme ontzettend blij mee. Je ziet dat veel winkels inspelen op deze trend, zo lanceerde Abercrombie&Fitch onlangs een ''A&F essentials'' collectie die voornamelijk bestaat uit hele goeie basis artikelen. Ik zeg: ''Back to Basic!''

Als jij dit systeem ook gaat overnemen laat het me dan eventjes weten in de comments of als je nog andere goede basics weet.

Bedankt voor het lezen.

XXX

Where to find me:

  • Instagram Clean Grey
  • Twitter Clean Grey
  • Tumblr Clean Grey
bottom of page